13 Φεβ 2012

ποιός θα υπερασπιστεί τα πλιάτσικα;

"Οι απαλλοτριωτές πήραν απλά τις υποσχέσεις της κοινωνίας της αφθονίας και του εμπορεύματος τοις μετρητοίς. Θέλουν να αποκτήσουν αμέσως όλα αυτά τα αντικείμενα που προβάλλονται ως ευτυχία καταργώντας την αφηρημένη πρόσβαση σε αυτά. Αρνούνται την ανταλλακτική αξία –την πραγματικότητα του εμπορευματικού κόσμου- και βυθίζονται σε μια ξέφρενη και υστερική αξία χρήσης. Μέσω της κλοπής και του δώρου ανακαλύπτουν μια χρήση η οποία αρνείται την καταπιεστική λογική του εμπορεύματος, αποδεικνύοντας τις σχέσεις που την παράγουν ως αυταρχικές και μη-απαραίτητες. 

Το γενικευμένο πλιάτσικο ήταν η πιο άμεση πραγματοποίηση του θολωμένου ρητού «στον καθένα με βάση τις ανάγκες του», με τις ανάγκες αυτές να ορίζονται από ένα οικονομικό σύστημα το οποίο αρνείται η πράξη της κλοπής και της καταστροφής. Αλλά εφόσον η μεταφυσική της αφθονίας γίνεται κατανοητή άμεσα και καταβροχθίζεται άμεσα, αντί να την κυνηγάει κανείς μέσω της αλλοτριωμένης εργασίας, οι πραγματικές ανάγκες μιας γιορτής, μιας παιχνιδιάρικης αυτό-πραγμάτωσης και ενός potlatch καταστροφής αποκαλύπτονται. 

Αυτοί που καταστρέφουν εμπορεύματα διακηρύττουν την υπεροχή των ανθρώπων απέναντι στα εμπορεύματα, θρυμματίζουν τον μονόλογο τους. Οι φλόγες καταναλώνουν την κοινωνία της κατανάλωσης. Από την στιγμή που ένα εμπόρευμα δεν πωλείται, χάνει το φετιχιστικό του χαρακτήρα και την λάμψη του συμβολισμού του.
 
Το πλιάτσικο είναι η φυσική απάντηση στην κοινωνία της αφθονίας των εμπορευμάτων. Η απαλλοτρίωση φανερώνει επίσης όλα εκείνα τα οποία κρύβει μέσα του το εμπόρευμα: την αστυνομία, τους δικαστές και όλους τους επιτηρητές της τάξης της κατανάλωσης και παραγωγής. Τι είναι η αστυνομία; Είναι ο απόλυτος υπηρέτης του εμπορεύματος, ο άνθρωπος που έχει υποταχθεί πλήρως στο εμπόρευμα, του οποίου η δουλειά είναι να εξασφαλίζει πως ένα δεδομένο προϊόν αλλοτριωμένης εργασίας παραμένει ένα εμπόρευμα με την μεταφυσική ιδιότητα της ανταλλακτικής αξίας έναντι της χρήσης του."

5 σχόλια:

looter ή looser είπε...

από πού; IS;

cognord είπε...

Ακριβώς. Ελαφρώς παραφρασμένο, από το κείμενο decline and fall of the spectacular-commodity society.

looter ή loser είπε...

thanx!
συμπάθα με και για τα λάθη, θέλω να πιστεύω ότι δεν είμαι δεξιός στην ψυχή αλλά με λίγο καθαρό μυαλό δεν μπορεί να μη δει κανείς ότι ο loser γράφεται με ένα ο και η καταστασιακή είναι γνωστή ως SI
τουλάχιστον συνεννοηθήκαμε

πολυεργαλείο είπε...

http://www.polyergaleio.blogspot.com/2012/02/shopping-therapy-120212.html

Ανώνυμος είπε...

οι μπάτσοι και διάφοροι συναφείς είναι ο απόλυτος υπηρέτης - οι μπαχαλοκατανάλο - απλοί υπηρέτες του εμπορεύματος - οι μεν με στολή τα προστατεύουν και οι άλλοι τα παίρνουν γιατί τα θέλουν και αυτοί. Αν μας έβλεπε κάποιος από άλλο κόσμο θα μοιάζαμε με τους ινδιάνους που χορεύουν γύρω από το πάσσαλο - τυχαίο που οι Ευρωπαίοι αποκαλούσαν 'φετίχ' τα αγαλματάκια στη δυτική Αφρική; ακόμα και η πυρπόληση του 'φετίχ' σε καταστάσεις ρήξης είναι αποδοχή της σημασίας του εμπορεύματος και διαιώνιση του φετιχισμού. Σαν το τζάμπα γεύμα που είναι λέει πιο γλυκό - φράση που καταδεικνύει ότι το εμπόρευμα και οι μηχανισμοί του είναι παντού - σαν τη 'δεξιά ψυχή' του άλλου σχολιαστή.. ( παρεμπιπτόντως SI αγγλικά IS γαλλικά) με το πλιάτσικο - και δε μιλάμε για νέα ορλεάνη ή αγία Πετρούπολη το '17, ούτε για τους κουρσάρους - δεν είναι όλα τα πλιάτσικα ίδια, μιλάω για Αθήνα που ήμασταν εκεί και ξέρουμε - αποδέχεσαι διαιωνίζεις και φυσικά καθρεφτίζεις ο ίδιος το φετιχισμό του εμπορεύματος, όταν πας και το βουτάς στις συγκεκριμένες συνθήκες - και η δύναμή του, που ερέθισε τόσους (με όλες τις έννοιες) σα να διακρίνεται και στην ενοχική επεξήγηση/ανάλυση με 'επαναστατικούς' όρους.. (τελετουργική κάθαρση για καταστροφή φετίχ) όταν το κεφάλαιο έρθει να πλιατσικολογήσει εμάς και όλα γύρω μας - ότι έχει απομείνει τέλος πάντων, δεν θα αυτοπραγματωθεί καμία μεταφυσική και σε αυτό το potlatch φίλε το εμπόρευμα που καίγεται θα είμαστε εμείς..

τα αυτοκίνητα, οι βόμβες και ο κινηματογράφος συγκρατούν το όλον